piątek, 15 sierpnia 2014

# 10

Nie wiem kiedy mijają dni obok mnie. Kiedy przychodzę z pracy jestem zbyt zmęczona aby zrobić cokolwiek sensownego, oprócz zaplanowaniem następnego dnia w pracy. Mam jednak pewien pomysł na to, aby wpisy tutaj pojawiały się w miarę regularnie. Mam nadzieję, że się uda.

A dzisiaj przedstawiam pocztówkę z Rosji. Mam ich całkiem sporo w swojej kolekcji. Rosja i Holandia wiodą u mnie prym.
Wiecie kim jest ten pan na pocztówce? W ręku trzyma pióro, zapisuje coś na kartce, więc można go uznać za pisarza. I tak też jest. Oto przed państwem Lew Nikołajewicz Tołstoj. Jeden z najwybitniejszych pisarzy rosyjskich. Jego dzieła zaczytywane są po dziś dzień. Za jego najwybitniejsze powieści uważa się Annę Kareninę oraz Wojnę i pokój. Tą pierwszą miałam okazję przeczytać i muszę przyznać, że naprawdę zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Wojnę i pokój mam zamiar przeczytać kiedy tylko znajdę nieco więcej wolnego czasu.
Trzeba jednak wiedzieć, że Tołstoj pisał nie tylko powieści. Jest autorem wielu noweli, opowiadań i dramatów. Był więc pisarzem wszechstronnie utalentowanym.
A dla takiego mola książkowego jak ja, ta pocztówka to niezwykle cenny okaz :)

1 komentarz:

  1. Fajnie, jak pocztówka trafi w gust adresata, tak jak ta.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń